تست هارد با نرم افزار hard disk sentinel+بهترین نرم افزار های تست هارد

تست هارد

مدت زمان مطالعه مقاله تست هارد 9 دقیقه

آنچه خواهید خواند…

اموزش ویدیویی تست هارد  و تعمیر هارد 

هارد چیست؟ 

انواع هارد

معرفی بهترین نرم افزار های تست هارد و تشخیص سالم بودن آن

تست هارد و آموزش تست هارد 

در این مقاله به بررسی تست هارد و آموزش های  ویدیویی آن خواهیم پرداخت همچنین توضیح مختصری بر اینکه و دیسک های ذخیره سازی , و هارد چیست میپردازیم و با انواع هارد آشنا میشویم .

دیسک های ذخیره سازی و هاردها  به عنوان تنها سخت افزاری که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چرا که این اطلاعات شخصی برای هرشخصی ، مجموعه و ارگانی حساس و حیاتی میباشد و با توجه به سازوکار گسترده آن ها در ظرفیت های مختلف برای ذخیره سازی ابعاد ، ظرفیت و شکل های متفاوتی دارند . پس سلامت هارد و دیسک های ذخیره سازی برای  ازبین نرفتن اطلاعات امری اجنتاب ناپذیر است که در ادامه با شما به بررسی تست و سلامت هارد برای خریدی مطمئن میپردازیم …

اما با همه این مقالات و آموزش تست هارد در قالب ویدیو و نوشته  باید بدانید که اولین قدم برای حفظ اطلاعات با ارزش خود ، باید از فروشگاها و سایت های معتبری که در زمینه هارد فعالیت تخصصی دارند خریداری بفرمایید.با ما همراه باشید 😃 

هارد چیست ؟   

در دنیای امروز کمتر کسی پیدا میشود که نداند هارد چیست و چه اهمیتی در دنیایی امروز دارد ، اما به طور مختصر و مفید میتوان گفت هارد ها ، هارد دیسک ها یا دیسک های سخت قطعاتی هستند که وظیفه اصلی ان ها ذخیره و پردازش اطلاعات دریافتی ، خواندن و نوشتن اطلاعات، میباشد .

با توجه به وظیفه هاردها میتوان گفت که وجود این قطعات در هر سیستمی ضرروی میباشد و نقش ان ها را در دنیای امروز نمیتوان نادیده گرفت . اوین هارد با ظرفیت فقط 20 مگابایت در سال 1988 تولید شد و بعد از ان با توجه به برطرف کردن بخشی از مشکلات بشر تولید و طراحی ان قدرت گرفت . همچنین با توجه به ضروروت هارد دیسک ها در جوامع امروزی این قطعه پر مصرف در ظرفیت ها و اندازهای گوناگون با توجه به نوع مصرف ان ها ، طراحی و تولید شده اند. از بزرگترین کارخانه های تولید هارد دیسک ها میتوان به وسترن دیجیتال ، سیگیت ، سن دیسک و غیره اشاره کرد.

تست هارد
تست هارد

انواع هارد  

قبل تر ازاین گفتیم که هارد ها چه نقش پررنگی در جامعه امروزی دارند و با توجه به انواع مصارف گوناگونی که دارند در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی ساخته شده اند اما به طور کلی میتوان گفت هارد ها به دو دسته کلی زیر تقسیم میشوند :

1-هارد های اینترنال (داخلی ثابت) 

2-هارد های اکسترنال (خارجی قابل حمل) 

همچنین در هر دو دسته بندی هارد هایی با نسل های قدیمی و جدید نیز وجود دارد که شاید برای شما هم اشنا باشد :

1-هارد های قدیمی تر یا HDD

2-هارد های جدید یا SATA

3-هارد های SAS

4-هارد های NVme

برای اندازه و ظاهر هارد ها نیز مطالب و انواع بسیار زیاد و متفاوت میباشد که هر برند با توجه به سلیقه خود و نوع نیاز مشتری هارد هارا طراحی و تولید کرده اند اما برای هارد های اینترنال معمولا از فرم فاکتور استاندارد 3.5 اینچی پیروی میکنند .

خب تا اینجا که با هارد و انواع ان به طور خلاصه اشنا شدیم وقت اون رسیده که وارد بحث اصلی خودمون بشیم.

تست هارد با بهترین نرم افزارهای موجود

همانطور که میدانید هارد ها به دلیل ذخیره اطلاعات ما از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که مبادا اطلاعات ذخیره شده ما ازبین برود، قبلا در مورد محافظت از هارد دیسک و افزایش طول عمر و سلامت ان برای شما مقاله ای نوشته ایم که میتوانید بخوانید .

 7 راه اصلی نگهداری هارد

تست هارد و تشخیص ارور های آن و همچنین رفع این ارور ها و مشکلات نیازمند نرم افزارهای بسیار قوی و کامل بوده تا بتواند  مسائل مختلف را در سطح نرم افزار و سخت افزار هارد رفع کند . در زیر لیستی از بهترین نرم افزاهایی این امر وجود دارد .

  • نرم افزار crystal disk info
  • sea tools
  • نرم افزار کامل و جامع Sentinel
  • hdd scan
  • hd tune

یکی از بهترین راه های  تست هارد با نرم افزار hard disk sentinel میباشد این برنامه با اندازه گیری دقیق پارامتر های موجود در هارد به بررسی کامل هارد میپردازد از جمله ویژگی های این نرم  میتوان به تست هارد و رفع ارور های مربوط به نرم افزار و سخت افزار هارد ، اشاره کرد درواقع این نرم افزار سنتینل به بررسی همه فاکتور های هارد از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری میپردازد و قابلیت تعمیر ان را نیز دارد .

تست هارد با نرم افزار harddisk sentinel انقدری کامل و جامع میباشد که در قالب متن نمیگند و ما برای شما عزیزان اموزش تست هارد با نرم افزار sentinel را در قالب 4 ویدیو برای شما عزیزان تهییه کرده ایم.

سرفصل های آموزش تست هارد با نرم افزار سنتینل 

جلسه اول

معرفی نسخه نرم افزار هارد دیسک سنتینل -آشنایی با محیط نرم افزار -بررسی کامل ویژگی هیا اسمارت -چگونگی تست هارد 

بررسی اطلاعات هارد -بررسی قسمت information در نرم افزار hard disk sentinel-تست هارد با نرم افزار از دو طریق extended self disk و short self disk

تست هارد از طریق درگیر کردن سخت افزاری آن -نصب هارد برروی کامپیوتر -ریخت فایل در هارد از طریق cmd – پاک کردن هارد از طریق cmd 

 

ادامه تست هارد با نرم افزار hard disk sentinel –تست هارد با نرم افزار hd tune pro 

طبق توضیحات بالا دریافتیم که هارد چیست و انواع هارد کدام است همچنین اموزش تست هارد  با نرم افزار هارددیسک sentinel را یادگرفتیم اما گاهی اوقات اتفاقات غیر متقربه ای و غیر قابل پیش بینی برای هارد شما پیش میاید که میتواند

سلامت هارد شما و از ان مهمتر اطالاعات شمارا تهدید کند جدا از همه راه های گفته شده مثل چگونگی محافظت از هارد دیسک و یا تست هارد اولین و بهترین راه جلوگیری از بروز مشکل خرید هارد از سایت ها و فروشگا های معتبر است.

فیدار تکنولوژی آسیا به عنوان بزرگترین تامین کننده هارد و تجهیزات شبکه مفتخر است به شما اطمینان خرید دهد تا درصد بروز مشکلات مذکور ، نزدیک به صفر برسد در ادامه میتوانید محصولات فیدار تکنولوژی آسیا را دیدن و خرید بفرمایید .

با ما باشید

  فروشگاه

نوشته قبلی

انواع هارد اکسترنال و بهترین برندها + مشخصات هاردها

نوشته بعدی

معایب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید