هارد اینترنال + بهترین های آن

بهترین هاردهای اینترنال

فهرست مطالب

  • هارد اینترنال چیست؟
  • برندهای مشهور هارد اینترنال
  • راهنمای خرید بهترین هارد اینترنال
  • بهترین مدل های هارد اینترنال سال 2024
  • جمع بندی

برای خرید هارد ۱۰ ترابایت سیگیت اینجا کلیک کنید

و یا برای خرید هارد اسکای 10 ترابایت سیگیت segate skywawk 10 Tb+گارانتی سه ساله VIP

هارد اینترنال چیست؟

هارد دیسک اینترنال  یک نوع حافظه دائمی است و برخلاف حافظه RAM که داده ها را فقط زمانی که کامپیوتر روشن است حفظ می کند، هارد دیسک ها داده ها را به طور دائمی ذخیره می کنند. داده‌ها شامل سیستم عامل، برنامه‌ها، اسناد، تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی و سایر فایل‌های مورد نیاز کاربران می‌باشد.

این نوع حافظه با اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی ارائه می‌شود، که معمول‌ترین آنها شامل اندازه‌های 2.5 اینچ و 3.5 اینچ است و ظرفیت آنها با واحد ترابایت (TB) اندازه‌گیری می‌شود.

برندهای مشهور هارد اینترنال

این غول‌های صنعت، طیف گسترده‌ای از بهترین هارد اینترنال باکیفیت را ارائه می‌دهند:

وسترن دیجیتال (Western Digital)

این شرکت آمریکایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حافظه در جهان است .هاردهای وسترن دیجیتال به دلیل عملکرد، قابلیت اطمینان و قیمت مناسب شناخته شده هستند. سری‌های محبوب این برند شامل WD Blue ، WD Black ، WD Red و WD Purple هستند.

سیگیت (Seagate)

سیگیت رقیب اصلی وسترن دیجیتال است و دومین تولیدکننده بزرگ هارد دیسک در جهان به شمار می‌رود. هاردهای سیگیت به دلیل عملکرد بالا، ظرفیت زیاد و نوآوری شناخته شده هستند. سری‌های محبوب این برند شامل BarraCuda، IronWolf، SkyHawk و Exos هستند.

توشیبا (Toshiba)

توشیبا شرکتی ژاپنی است که به دلیل کیفیت و نوآوری در تولید محصولات الکترونیکی شناخته شده است. هاردهای این شرکت طیف وسیعی از نیازها را از جمله لپ تاپ، کامپیوترهای رومیزی و سیستم‌های ذخیره‌سازی سازمانی را پوشش می‌دهد. سری‌های محبوب این برند شامل P300، X300، DT01 و MG07 هستند.

سامسونگ (Samsung)

سامسونگ شرکتی کره‌ای است که به دلیل تولید حافظه‌های فلش و DRAM با کیفیت بالا شناخته شده است. این شرکت در سال‌های اخیر سهم خود را در بازار هاردهای SSD به طور قابل توجهی افزایش داده است. هاردهای SSD سامسونگ به دلیل سرعت بالا، عملکرد قابل اعتماد و دوام طولانی شناخته شده هستند. سری‌های محبوب این برند شامل 870 QVO، 980 Pro، 970 Evo Plus و T5 هستند.

برندهای مشهور هارد اینترنال

Crucial

Crucial شرکتی آمریکایی است که زیرمجموعه شرکت Micron Technology می‌باشد و به طور خاص بر روی تولید حافظه و هارد دیسک تمرکز دارد. هاردهای این شرکت به دلیل قیمت مناسب، عملکرد قابل قبول و خدمات پس از فروش خوب شناخته شده هستند. سری‌های محبوب این برند شامل MX500، BX500، CT120BX500 و P2 هستند.

راهنمای خرید بهترین هارد اینترنال

قبل از خرید هارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوع استفاده : بر اساس نیازهایتان، هارد اینترنال را انتخاب کنید، مثلا برای لپ‌تاپ، هاردهای کم‌مصرف و با وزن کم مناسب‌اند، در حالی که برای گیمینگ به هاردهای با سرعت بالا و ظرفیت زیاد نیاز است .

ظرفیت : مشخص کنید که به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید؛ هاردها ظرفیت‌های مختلفی از 500 گیگابایت تا 16 ترابایت دارند.

سرعت  و نوع رابط : سرعت هارد با واحد RPM یا MB/s اندازه‌گیری می‌شود و هاردهای با سرعت بالاتر، سرعت بوت و اجرای برنامه‌ها را افزایش می‌دهند. هاردهای SATA ارزان‌تر و رایج‌تر هستند، در حالی که NVMe سریع‌تر و جدیدترند. هاردهای 2.5 اینچی برای لپ‌تاپ و کامپیوترهای کوچک، و هاردهای 3.5 اینچی برای کامپیوترهای رومیزی مناسب‌اند. برندهای معتبر مانند سامسونگ، وسترن دیجیتال، Crucial ، Kingston و Intel را در نظر بگیرید.

بهترین مدل های هارد اینترنال سال 2024

Samsung 980 Pro

 این SSD از رابط PCIe 4.0 و پروتکل NVMe 1.4 استفاده می‌کند. یکی از سریع ترین SSD های موجود در بازار است سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 6500 مگابایت بر ثانیه دارد. با استفاده از جدیدترین نسل کنترلر Elpis و حافظه پنهان DRAM 1 گیگابایت، ارائه عملکرد بی‌وقفه برای برنامه‌های گرافیکی و بازی‌های سنگین را تضمین می‌کند. مقاومت این هارد برابر 1200 TBW است و مصرف برق پایینی دارد.

بهترین مدل های هارد اینترنال

WD Black SN850

این SSD از رابط PCIe 4.0 و پروتکل NVMe 1.4 استفاده می‌کند و سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 5100 مگابایت بر ثانیه دارد. با کنترلر SanDisk NVMe و حافظه پنهان DRAM 1 گیگابایت، عملکرد عالی را برای ویرایش ویدیو و بازی‌های سنگین فراهم می‌کند. همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از TRIM، رمزگذاری TCG Opal 2.0 و نرم‌افزار WD Dashboard برای مدیریت کامل هارد است.

Seagate FireCuda 520

این SSD از رابط PCIe 4.0 و پروتکل NVMe 1.3 استفاده می‌کند، با سرعت خواندن تا 5000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 4400 مگابایت بر ثانیه. دارای کنترلر PHISON E16 و حافظه پنهان DRAM 1 گیگابایتی است. FireCuda 520 برای مقاومت در برابر 2200 TBW (Total Bytes Written) رتبه بندی شده است و دارای مصرف برق مناسب و نرم‌افزار Seagate ToolKit برای مدیریت کامل عملکرد و تنظیمات است.

Samsung 870 QVO

یک SSD با فناوری QLC NAND است که برای کاربران خانگی، کارمندان اداری و گیمرها طراحی شده است. با ظرفیت‌های 1 ترابایت تا 8 ترابایت، رابط SATA III 6Gb/s و کنترلر Samsung MK8757، این SSD سرعت خواندن تا 560 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 530 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. با مقاومت در برابر نوشتن تا 1000 TBW، این SSD دارای قیمت مناسب، عملکرد خوب و قابلیت اطمینان بالا بوده و از ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبانی از TRIM، رمزگذاری TCG Opal 2.0 و نرم‌افزار Samsung Magician بهره مند است.

Seagate IronWolf Pro

این سری HDD با عملکرد بالا برای سیستم‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) است. با ظرفیت‌های 1 ترابایت تا 20 ترابایت، رابط SATA III 6Gb/s و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه، این هاردها برای کاربران حرفه‌ای و مشاغل کوچک و متوسطی که به دنبال ذخیره‌سازی قابل اعتماد و با کارایی بالا برای شبکه های NAS هستند، ایده‌آل است. دارای ویژگی‌هایی مانند AgileArray، PowerChoice، Seagate Secure و Seagate Health Management بوده و عملکرد، قابلیت اطمینان با MTBF 2.5 میلیون ساعت برای کارکرد 24/7  در سیستم های NAS طراحی شده اند. مقاومت در برابر نوشتن تا 550 TBW را ارائه می‌دهد.

Crucial MX500

یک SSD با فناوری TLC NAND است که توسط Micron تحت برند Crucial عرضه می‌شود. این SSD برای کاربران خانگی، کارمندان اداری و گیمرها طراحی شده است که به دنبال ذخیره‌سازی با عملکرد بالا، قابلیت اطمینان و قیمت مناسب هستند. دارای رابط SATA III 6Gb/s، فرم فاکتور 2.5 اینچ ، کنترلر Micron DM03، حافظه پنهان DRAM 500MB تا 1GB، و سرعت خواندن/نوشتن به ترتیب تا 560MB/s و 510MB/s است. با مقاومت در برابر نوشتن تا 1800 TBW و ویژگی‌هایی مانند TRIM، رمزگذاری TCG Opal 2.0 و نرم‌افزار Crucial Storage Executive، MX500 علاوه بر عملکرد، قابلیت اطمینان و مصرف کم انرژی را ارائه می‌دهد.

جمع بندی

برای خرید هارد اینترنال ، حتماً به نیازهای خاص سیستم خود توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد و سازگاری را با آن دارد. بررسی کنید که آیا نیاز به سرعت بالا برای بارگذاری سریع برنامه‌ها و فایل‌ها دارید یا ظرفیت ذخیره بزرگتر برای فیلم‌ها و داده‌های حجیم لازم است. همچنین، مصرف انرژی، مقاومت در برابر نوشتن، و ویژگی‌های امنیتی مانند رمزگذاری نیز از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.

پیشنهاد میکنم خرید هارد مورد نظرتون رو به ما بسپارید و کافیه اینجا کلیک کنید تا بهترین  هاردهای موجود در بازار را با گارانتی خدمت شما ارائه دهیم .

نوشته قبلی

هارد اینترنال SSD چیست + مزایا و معایب

نوشته بعدی

بهترین هارد اکسترنال + معیارهای مهم انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید