بهترین هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته مدت زیادی است که برای ثبت وقایع از آن ها استفاده می شود و شما برای ذخیره شدن تصاویر و ویدیوها به یک هارد دوربین مداربسته با ظرفیت بالا احتیاج دارید. این هارد ها به شکل 7/24 وجود دارند یعنی در تمام 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مشغول ضبط هستند و به همین دلیل با هاردهای معمولی که در کامپیوتر ها استفاده می شود تفاوت بسیاری دارند. این هارد ها از لحاظ امنیتی اهمیت زیادی دارند و در 3 نوع ابری ، اینترنال و اکسترنال وجود دارند.

فهرست مطالب

  • فاکتورهای مهم برای خرید بهترین هارد دوربین مداربسته
  • بهترین برند های هارد دوربین مداربسته
  • ویژگی های هارد DVR
  • تفاوت هارد دیسک معمولی با هارد دوربین مداربسته
  • جمع بندی

فاکتورهای مهم برای خرید بهترین هارد دوربین مداربسته

1)ظرفیت هارد : اولین فاکتور مهم ظرفیت هاردی است که انتخاب می کنید زیرا اگر دوربین ها و نوع رزولوشن تصاویر بالا باشد شما برای دوربین مداربسته به هاردی نیاز دارید که ظرفیت ضبط آن بالا باشد.معمولا هارد 1 ترابایت به بالا برای دوربین ها مناسب است.

2) نوع هارد : برای سیستم دوربین مداربسته ، هارد دیسک های مکانیکی یا HDD مناسب تر هستند و هارد های SSD معمولا بخاطر ضبط و پاکسازی زودتر خراب می شوند و حتی گاهی دچار سوختن می شوند. برای دستگاه های DVR  و NVR  حتما از هارد های ظرفیت بالا باید استفاده شود. همچنین هارد دیسک های HDD  از لحاظ قیمتی ارزان تر از SSD  هستند.

3)سرعت هارد : اگر هاردی که انتخاب می کنید سرعت بالایی داشته باشد سبب می شود عملکرد هارد افزایش یابد و تصاویری که توسط آن ضبط می شود کیفیت بالایی داشته باشد. هاردهایی که سرعت آن 7200 دور در دقیقه باشند برای دوربین های مداربسته بسیار مناسب هستند.

4)قیمت : هاردها ی دوربین های مداربسته معمولا در قیمت ها و برند های مختلفی در بازار وجود دارند  که به سرعت و ظرفیت و نوع اتصال آن بستگی دارند و بهتر است با توجه به نیاز خود و بودجه ای که در نظر گرفتید بهترین هارد را انتخاب کنید .

بهترین هارد دوربین مداربسته

بهترین برندهای هارد دوربین مداربسته

1)هارد وسترن دیجیتال بنفش یا WD Purple: یکی از قوی ترین و معتبرترین برند ها در زمینه تولید هارد می باشد و بیشتر برای دوربین های امنیتی طراحی شده است . این هارد دیسک ها در ظرفیت 1 تا 14 ترابایت در بازار موجود هستند که ظرفیت 1 ترابایت آن برای استفاده های معمولی مناسب است و ظرفیت های بیشتر برای مواقعی که نیاز به ذخیره گسترده تر اطلاعات و زمان بیشتر باشد مورد استفاده قرار می گیرند. این هاردها در برابر لرزش مقاوم و دارای قابلیت‌های امنیتی مانند رمزگذاری و سازگاری بالا هستند و توانایی پشتیبانی 64 دوربین HD را به صورت هم زمان دارد.

هارد 14 ترابایت بنفش وسترن دیجیتیال +گارانتی شرکتی

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری بنفش 2TB

هارد دیسک بنفش 2 ترابایت اینترنال وسترن دیجیتال

2) سیگیت (Seagate) :این برند نیز در تولید هارد دیسک برای دوربین های مداربسته معتبر و جزء پیشتازان در صنعت ذخیره سازی تصاویر دوربین ها هستند. همچنین محصولات متنوع و با کیفیتی را در زمینه هارد داخلی و خارجی ارائه داده است . این هارد برای دوربین های DVR استفاده می شود و می تواند از سیستم های چندگانه پشتیبانی کند و در عین حال مصرف برق کم و سرعت بالایی در انتقال داده داشته باشد. هارد دیسک سیگیت دارای سنسور داخلی RV است و از لحاظ قیمتی هم کمی گران هستند.

3)توشیبا (Toshiba) :از دیگر برندهایی که در زمینه تولید هارد دیسک برای دوربین مداربسته فعالیت زیادی دارد توشیبا می باشد. این برند نیز هاردهایی با قابلیت های مخصوص و عملکرد های مختلف ارائه داده است که مناسب استفاده در دوربین های مداربسته هستند.

4)سامسونگ (Samsung): این برند هم در تولید هارد دیسک دوربین مداربسته فعالیت هایی دارد و هاردهایی با توجه به تکنولوژی خود تولید می کند که عملکرد خوبی دارند و با سرعت های مختلف برای دوربین های مداربسته وجود دارند.

هارد اکسترنال دوربین مداربسته

ویژگی های هارد DVR

اولین ویژگی مهم هارد دیسک ، داشتن کیفیت مناسب است و با دوربین های مداربسته وسیستم های DVR سازگاری دارند . شاید قیمت این هاردها نسبت به هاردهای معمولی کمی بالاتر باشد و باید حواستان باشد که قیمت پایین برخی از فروشگاه ها ممکن است نشان از بی کیفیتی آن باشد . این هارد ها تصاویر و ویدیوها را در مدت زمان زیاد یعنی به صورت 24 ساعته و حجم بالا ضبط می کنند و داشتن توانایی پلی بک گیری از ویژگی های مهم آن است.

 ضبط 24 ساعته این دوربین ها مانع از این نمی شود که شما در زمان دلخواه نتوانید به ضبط تصاویر بپردازید. ویژگی مهم دیگر هارد دیسک های DVR داشتن قابلیت بازیابی اطلاعات در هنگام خراب شدن و یا ویروسی شدن آن می باشد.هر چند که طول عمر آن ها زیاد است و کمتر دچار خرابی می شوند .همچنین این هارد دیسک ها دارای ضمانت معتبر و گارانتی هستند.

تفاوت هارد دیسک معمولی با هارد دوربین مداربسته

هارد دیسک های معمولی تنها زمانی به گردش در می آیند که به آن احتیاج داشته باشید در صورتی که هارد دیسک های دوربین های نظارتی 24 ساعته و به طور مداوم در حال گردش و ضبط هستند.تعداد دورهای هارد دوربین ها بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه هستند. هارد دوربین های مدار بسته به گونه ای هستند که سرعت بازیابی اطلاعات در آن ها بالاست  و به دلیل ضبط اطلاعات زیاد دارای حافظه ی وسیعی هستند در حالی که هاردهای معمولی سرعت پایین تری نسبت به آن ها دارند و از حافظه ی کمتری ساخته شده اند.

همچنین مصرف برق هارد های DVR از هاردهای معمولی پایین تر است. هارد دوربین های مداربسته به دلیل ضبط مداوم و 24 ساعته ، پرکار ترین عضو این سیستم می باشد بنابراین اگر هاردی که برای دوربین مداربسته استفاده می شود مناسب نباشد این سیستم به سرعت دچار آسیب خواهد شد.

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که درباره هارد دیسک های دوربین مداربسته داده شد ما بهترین نوع آن را که هارد دیسک وسترن دیجیتال بنفش می باشد را پیشنهاد می کنیم چرا که این هارد ها اختصاصی برای دوربین های مداربسته امنیتی و نظارتی طراحی شده اند و ظرفیت بالای حافظه ی آن برای ثبت و ضبط و پشتیبانی هم زمان از حداکثر 64 دوربین آن را به هاردی بی نظیر و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

نوشته قبلی

تفاوت لنز دوربین های مداربسته و وسعت دید آن ها

نوشته بعدی

بهترین روش افزایش عمر هارد دیسک بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید